Pazar, Kasım 03, 2013

Cilt Bakımı Rutinim || Kullandığım Ürünler


Uzun zaman oldu bloga yazmayalı. Hatırlamak istemediğim kadar yoğun haftalar, uzuuun, bitmeyen bayram yolculukları, eve gelince yüzümde makyajımla, duş bile alamadan yatağa bayılmalar :P

Kendimi "çok yoruluyorum" diye acındırmayı pek sevmem :P Ama neden blogla ilgilenmedin derseniz, durum böyle.

Bu kadar yoğun koşturmacada aksatmamaya çalıştığım, aksattığımda ise vicdan azabı :) duyduğum cilt bakım rutinimden ve kullandığım ürünlerden bahsetmek istedim size.

Diğer bloglarda ve YouTube'da izlemeyi, okumayı çok sevdiğim bir konudur cilt bakımı rutinleri.

Başlamadan mutlaka belirtmeliyimki, cildim kışın karma, yazın nispeten daha yağlı, dönem dönem çene kısmında sivilcelenme :[ şeklinde tanımlanabilir.

Karma/Yağlı bir cilde sahip olduğumdan sabahları yüzümü suyla yıkamanın yanında birde temizleyici bir ürün kullandığımda farkı hep hissetmişimdir.

Bunun için yazdan beri favorim Lush Aqua Marina.

Lush ürünlerinin son kullanma tarihleri oluyor, bununkide bitmeye yakın ama ben hep buzdolabında sakladığım için hala taze duruyor.


Sabahları kıyafet, saç ve makyaj ile uğraşmak daha elzem :P olduğundan Aqua Marina ile cildimi temizledikten sonra çok fazla uzatmayıp hemen Biotherm AquaSource nemlendirici ile cildimi nemlendiriyorum.

Sephora'da Lancome nemlendiricilere bakarken satış görevlisi beni Biotherm'in raflarına doğru çekti :) Normalde özellikle cilt bakımı ürünlerinde satış temsilcilerinin önerdiği şeylere pek kulak asmam ama Biotherm'in pembe olanını (kuru ciltler için) Görkem'de görmüştüm ve memnun olduğunu okuyunca bu açık yeşil renkli normal/karma ciltliler için olanını almaya karar verdim.


Hem sabah nemlendiricisi hemde makyaj altı olarak çok beğendiğim bir krem oldu. Yüzümde yağlı olan bölgeleri asla daha fazla yağlandırmıyor ve kurumaya meyilli olan bölgeleride nemlendiriyor. Bendeki yağlı bir yapıya sahip değil, jel yapıda. Yüzümde ağırlık hissi yaratmıyor, çok hafif ve hemen emiliyor.


Yaşım 29 olduğundan sabah/akşam göz kremi sürmeye kendimi zorunlu hissediyorum. Zaten göz çevremdeki minik çizgileride farketmiyor değilim :( Şimdilik Yves Rocher'in Serum Vegetal kremini kullanıyorum ancak daha çok nemlendiren bir göz kremine ihtiyacım var. Göz çevrem maalesef kuru.. Benim gibi 30larına yaklaşanlara uygun, yoğun nemlendiren göz kremi tavsiyesi alabilirim sizlerden. 

Yves Rocher göz kremi çok çabuk emiliyor ve hiç yağlı his bırakmıyor. Mercimek tanesi kadar alıp göz altlarıma ve göz kapağıma sürüyorum.

Ve sonrasında genelde makyaja geçiyorum.


Akşamları eve gelmem çok geç oluyor. Hem çalışıp hem yüksek lisans yapanlar anlar beni :( 

Tüm makyajımı Bioderma Sensibio H2O ile siliyorum. Göz makyajım dahil. Waterproof maskara kullanmadığımdan maskarayıda gayet güzel temizliyor H2O.

 
Benri disk pamuklar boyut olarak özellikle göz makyajını silmek için çok iyi.


Duşta kullandığım temizleyici farklı. Garnier'in bu yeni çıkan serisini denemek istedim, yapısını pek beğenmedim ancak güzel temizliyor, duş almayacaksam sabahları kullandığım Aqua Marina ile yüzümü yıkıyorum.

Sabahları maalesef pek duş alamıyorum çünkü çok geçmeden hasta oluyorum. :|


Yüzümü temizledikten sonra genelde yanaklarım kurumaya başlıyor. Bu yüzden alkolsüz bir tonik kullanıyorum.

Lancome Tonique Douceur. 

Lancome'u cilt bakımı konusunda çok överlerdi ama denemeye fırsatım olmamıştı, çok şey kaçırmışım.. :) Bu toniği tüm ciltlere önerebilirim, aşırı kuru ciltler hariç. 
Yüzümü hiç germiyor, farkedilir bir şekilde berraklaştırıyor. Gözenekleri çok güzel temizliyor ve sıkılaştırıyor ve tüm bunları alkol olmadan yapıyor. Tonik arayan varsa gerçekten öneririm, bitince kesinlikle tekrar alacağım.


Yalnız şişesinde beğenmediğim birşey var oda kapağı. Kocaman bir deliği var ve ürünü kaç kere pamuğa dökeyim derken foş diye masaya döktüm, baktım olmayacak, temiz bir spreyli şişeye koydum, ordan sıkıyorum pamuğa, kesinlikle daha rahat oldu.


 Tonikle yüzümü sildikten sonra sıra serum ve nemlendirme aşamasında.

Bu iki ürün, Biotherm Aquasource Nuit jel nemlendirici ve YSL Forever Youth Liberator serum deneme boylarında ve şuanda deneme aşamasındalar :) 

Biotherm Aquasource Nuit hakikaten yağlandırmadan nemlendiren, iyi bir gece nemlendiricisi. Ama sabahları sürdüğüm kavanozda olan AquaSource bana geceleride yetiyor. İki ayrı nemlendirici istemediğimden bitince tekrar kavanozda olanla devam edebilirim.

YSL'nin ise en iyi farkettiğim tarafı gözeneklerimi ve genelde yüzümü sıkılaştırması oldu. YSL'nin bu serisi çok beğeniliyor, bendekide bitmek üzere, bitince büyük boyundan alabilirim.



YSL'nin damlalıklı bir şişesi var.


Eğer yüzümde sivilce varsa ya da çıktığını farkedersem akşamları yukarıdaki serum ve nemlendiriciyi atlayıp La Roche Posay Effaclar Duo sürüyorum.

Effaclar Duo'nun yazısı burada.


Akşamları sürdüğüm göz kremi sabahki ile aynı, Yves Rocher.

Dudaklarım da göz çevrem gibi çok kuru. Dışarıdayken, çantamda daha etkili bir lip balm taşıyorum ama evdeyken bana Nivea Lip Balm yetiyor.


Bunların haricinde yüzüme maske uygulamıyorum. Siyah noktalar için burun temizleme bantlarını kullanıyorum, marka farketmiyor, çoğu genelde işe yarıyor bende.

Fiyatı bu kadar çok olmasaydı Clarisonic Mia almayı çok isterdim ama henüz parama kıymaya niyetim yok :) Ya da Sigma'nın da Clarisonic Mia'ya benzer ve çok daha uygun fiyatlı olan şu ürününü alabilirim. Hazır Black Friday günü de yaklaşıyor :)

 Hepsi bu kadar :)

Tavsiyeleriniz veya sormak istedikleriniz varsa lütfen yorum bırakın

♥Bir sonraki yazıda görüşmek üzere♥





2 yorum:

  1. Dönüşün muhteşem oldu yalnız söylemeden edemiyciğim! :)

    YanıtlaSil

sizde yorum yapabilirsiniz;