Pazartesi, Şubat 22, 2010

Kozmetiklerin ambalajları tasarım objelerden farksız!

Aşağıdaki yazı çok hoşuma gitti, Akşam Pazar ekinde yayınlanmış, aşağıda bahsedildiği gibi gerçektende tasarımı olan ambalajlar bize kendimizi özel hissettirmiyor mu :)

kozmetik
Son zamanlarda kozmetik ambalajlarına bir haller oldu farkında mısınız? Bir moda nesnesi olarak daha özel tasarımlarla karşımıza çıkan kozmetik ambalajları, kadınların aklını çelmek için birbiriyle yarışıyor. Matruşka şekline bürünmüşünü mü ararsınız, iç çamaşırı detaylarını hatırlatanı mı, bir mücevher kutusu gibi tasarlanmış olanını mı? Kozmetik ambalajlarında bir başka trend ise parlak metal görünümlü olanlar. Sade ama parlak görünümüyle fütüristik duran bu ambalajlara pek çok markanın makyaj paletinde rastlamak mümkün.
Kadınların kriz döneminde bile vazgeçemediği kozmetik malzemelerinin ambalajları böyle kabuk değiştirince, işin uzmanına soralım istedim, acaba bir rujun kalıcılığı mı daha önemli yoksa ambalajı mı ya da önce farın rengine mi bakar kadın, makyaj çantasında daha güzel durup durmayacağına mı?
AMBALAJ TERCİH SEBEBİ'Kozmetik alışverişinde ambalaj, müşterinin satın alma kararında büyük rol oynuyor' diyen Sephora Türkiye Genel Müdürü Beyhan Figen, özel, trendy ya da dikkat çekici bir ambalajın satın alma kararını hızlandırdığını düşünüyor. Figen son yıllarda kozmetik markalarının bu doğrultuda, parfüm şişelerinden makyaja, hatta cilt bakım ürünlerine kadar pek çok kategoride, kadınlara kendini özel hissettirecek, tasarımı ön plana çıkaran ürünleri piyasaya sunduğunu söylüyor.
İddialı iç çamaşırı tasarımlarıyla ün kazanan Fransız Chantal Thomass'a, şık ve kadınsı makyaj koleksiyonu tasarlatan Nivea ile ilgili olarak görüştüğümüz Eczacıbaşı Beiersdorf Genel Müdürü Hakan Uyanık ise bu konuda şunları söylüyor: 'Tüketiciler kullandıkları ürünün özellikleri kadar, ambalajının nasıl tasarlandığına da dikkat ediyor. Ürünlerin dış görünüşleriyle yarattığı etki, tüketicilerin ürün hakkındaki beklentilerini şekillendiriyor. Özellikle, güzellik kavramıyla yakından ilgili olan kozmetik sektörü için bu durum çok daha fazla geçerli. Sunduğu pratik kullanım gibi faydaların yanı sıra, ambalajıyla da çekici ve kadınsı bir imaj çizmesi, kozmetik ürünlerinde normalden çok daha fazla etki yaratıyor. Ambalajlarıyla bu etkiyi yaratan ürünler ise kadınlar için daha cazip.'
Genelde kadınların ambalajını beğendiği ürünü, merakla incelediğini ve ürünün performansının da kendini tatmin ettiği takdirde satın alma kararı verdiğini gözlemleyen Sephora Genel Müdürü Figen, ambalaj için satın alma durumunun, ürünün fiyatı ile de doğru oranda geliştiğini belirtiyor.
Hakan Uyanık da bu konuda Figen'e katılıyor:
Nivea, yeni makyaj koleksiyonunun tasarımını Paris'in 'iç çamaşırı kraliçesi' olarak adlandırılan Chantal Thomass'a emanet etti. İç çamaşırı tasarımında kullandığı detayları bu kez Nivea ürünlerine yansıtan Thomass, ambalajlarla ilgili olarak şunları söylüyor: 'Rujlarda iç çamaşırlarıyla ilgili çeşitli motifler kullandım. Göz farı için anahtar deliği motifini, allık için de korse bağlarını seçtik. Her iki motif de ürünün rengini görmenize izin veriyor. Ürünün yüzeyine ise kapağını sembolik olarak açan uygun bir motifi kabartma olarak işledik. Anahtar deliği için bir anahtar, korse bağları için bir fiyonk...'

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sizde yorum yapabilirsiniz;